Kan een kunstenaar zich tegen de voltooiing als ultieme horizon van haar werk verzetten? Wat als het werk nooit af is of als elke voorstelling de première van een nieuwe versie is?
In ‘this piece is still to come” verwerpt Begüm Erciyas de eindversie van een performance ten gunste van de repetitie. Elke repetitie opent de deur naar een nieuwe repetitie. De beeld- en geluidsopnamen van elke versie van de performance vormen de basis voor een nieuwe performance. De verzamelde opnamen worden opnieuw afgespeeld en heropgenomen, wat de performance bij elke nieuwe opvoering verdunt, wat ervoor zorgt dat dingen verdwijnen, tevoorschijn komen of van vorm veranderen.
Begüm Erciyas nodigt het publiek uit om deel van dit langetermijnproject te worden. Ergens halverwege blijven we in spanning zitten en we weten dat er op zijn minst nog een opvoering komt, waarin de opnamen van vandaag gebruikt zullen worden.
concept Begüm Erciyas performance Nils Ulber video / camera Andrea Keiz geluid Florian Mathews dramaturgische ondersteuning Bojana Kunst Developed in samenwerking met Ayara Hernandez, David Bergé, Lucas Dietrich, Diego Agulló, Dennis Deter, Irina Müller en Jenny Beyer pers / PR Barbara Greiner produktie Begüm Erciyas coproductie 0090 Platform Antwerpen, STUK Kunstencentrum Leuven gesubsidieerd door Behörde für Kultur und Medien Hamburg, Fonds Darstellende Künste e.V. and the Berlin Senate Cultural Funds in het kader van Tanzstipendium met de steun van Contemporary Arts Alliance Berlin en K3-Choreographic Center Hamburg