IN LOVE

Er is een wolk

Enkele paarden rennen

Een plotse dood

Maar met

Een goed einde

 

 

In love bestaat uit drie bedrijven en begint met het invoeren van de snelheid, waardoor de beelden die voor een eindeloze witte achtergrond getoond worden, in verschillende richtingen uiteenspatten. Het stuk beoogt de potentiële gevoeligheid van het levenloze te activeren. Het bewegingsvocabularium werd ontworpen met de bedoeling om van het lichaam een bewegend standbeeld te maken. Alles is zichtbaar, en zelfs over-zichtbaar. In deze wereld van overexposure schipperen we van de ene scene naar de andere door de gewichtloosheid die eigen is aan de ervaringen door aanrakingen.

 

Hoe kun je een ervaring door aanraking zichtbaar maken?

Hoe kun je jezelf in een wereld van overexposure verbergen en onthullen?

Hoe kun je een beeld in de tijd laten bestaan?

Dit zijn de vragen die In Love zich stelt in de vorm van een solo performance dans, ondersteund door voorwerpen en beeldhouwwerken.

 

 

Concept en performance Bahar Temiz Sculpture Ceylan Dökmen Kostuum Ritter Bitter Muziek Doruk Bayer, vib; Claudio Monteverdi, Lamento della Ninfa; Godspeed You! Black Emperor, Their Helicopters’ Sing Licht ontwerp Martin Kaffarnik Houten constructie Stef Depover, Metin Sakin External eye Mesut Arslan, Michael De Cock, Smaranda Olcese, Marc Vanrunxt Dank aan Arda Ateş, Anna Efraimsson, Chrystel Herbeaux Del-Pino, Wim Viaene, Valerie De Visscher, Saint Joseph High school Coproductie Platform 0090, Kunstcentrum Buda (Kortrijk, België), APAP – Advancing Performing Arts Projects / Performing Europe Network, Ondersteund door the Europese Commissie – Cultuur programma Met de steun van De Feniks Walpurgis (Mortsel, België), Maison de la Culture d’Amiens – Centre de creation et de production (Frankrijk), Centre National de la Danse (Parijs, Frankrijk), Salt Galata (Istanbul, Turkije)